Pre žiakov
- Budovanie kultúry školy ako komunity aj s rodičmi, participácia žiakov na chode školy.
- Dostupné podporné opatrenia odborné činnosti v systéme poradenstva a prevencie.
- Viac fyzického priestoru v školách, znižovanie počtu detí a miestností na učenie i relaxáciu, pohyb cez prestávky aj vyučovanie.
- Viac neformálneho priestoru budovania vzťahov žiakov a triednych učiteľov – ranné kruhy, artefiletika, Živé knižnice, mimoškolské aktivity, rovesnícke a medzigeneračné učenie, peer kluby.
- Úpravy hodnotenia žiakov v prospech formatívneho hodnotenia,
- Bezpečný mediálny priestor.
- Dostupná psychosociálna a jazyková podpora pre deti s iným materinským jazykom.
- Kariérová podpora žiakov a lepšia priepustnosť pri prechode na ZŠ a SŠ, prijímacie pohovory inkluzívne pre všetky deti.
Pre učiteľov:
- Kávovar, útulné prostredie kabinetov a zborovní.
- Menej dozorov v školách (nahradiť kamerovým systémom alebo nepedagogickým personálom).
- Mentoring, psychologická podpora pre učiteľov, Relaxačné miesta v škole.
- Trvalé pracovné úväzky pre odborných zamestnancov, demokratická atmosféra v zbore.
- Spoločenské uznanie ich práce.
- Kvalitnejšia a finančne dostupná pedagogická a odborná prax pre študentov na školách.
Pre odborníkov na duševné zdravie:
- Lepšie platové podmienky a dostupné regionálne príplatky, rekreačné poukazy.
- Zmena systému financovania poradenského systému.
- Debyrokratizácia k podporným opatreniam, lepší systém evupp.
- Materiálne dobudovanie poradenských zariadení – terapeutické miestnosti, dostupné nástroje diagnostiky.
- Zmysluplné, kvalitné a bezplatné vzdelávania a supervízia.
- Navýšenie počtu odborníkov v školách i v poradenskom systéme.
- Prevencia voči vyhoreniu, náročnej práce s krízovou intervenciou, terapiou a prevenciou.
Systémovo:
- Participatívne pripravené legislatívne zmeny, načúvanie podnetom z praxe.
- Stratégia, akčný plán a destigmatizácia duševného zdravia
- Demokratické procesy v školách – autoevaluácie a participácia, meranie duševnej pohody.